damage question.

Rekoc

Diabloii.Net Member
damage question.

Looked at the formula but couldnt figure it out.


I am hitting 1k damage with no CB added in. The Golem has 50% CB(iron golem)

I think I multiply that by .16 for the pvp penalty.

So thats 160 damage correct? Whats the damage with CB?

And in all what would the total damage output be when they are amped?
 

Rabbitz

Diabloii.Net Member
Its 0.17 for pvp penalty.

Cb = Straight % and is not affected by pvp penalty's ( although Im not sure about this, just w8 for someone to confirm)

Amp does -100% Phys damage resistance. So if a foe has 50%dr, amp brings it down to -50%

So basicly ( if youre counting on 50% dr, multiply it 1.5 ) if not, multiply it by 2 :)
 

Rekoc

Diabloii.Net Member
Well this is a lvl 29 pker sooo, Im pretty sure its no DR.

thats 340 damage with amp so how do I add the CB in there?

And does anyone know what a lvl 21 enchant adds damage wise? No synergy just the enchant.
 

Ce Olba

Banned
thats 340 damage with amp so how do I add the CB in there?
You cannot exactly "add" CB unless you know your opponent's exact life.

This is because CB takes off a pre-set percentage of life, which would be 10% in PvP with no DR.



 

Rabbitz

Diabloii.Net Member
For the enchant, go to a skill calc and fill in level 21 ench :)

If im correct, 10% of the life ( of youre adversary ) will be lost.

So at level 29 its around the 1k area I believe, so its 100, 90, 81 etc.
 

Rekoc

Diabloii.Net Member
You mean 1k life at lvl 29? no way lol. Im pking people in normal baal runs. This is HC. So im guessing 500 life Max on non casters and 400 on casters.

So with 1k damage + amp + cb + might + enchant I think I'm looking at around 1k pvp damage. So that means...Amp + tele = deeds :D yay!
 

Rabbitz

Diabloii.Net Member
O sorry, I was thinking lld :)

How would you do 1k damage at 29? Without loosing survivability?
 

Rekoc

Diabloii.Net Member
well i have no points in str or dex. Pcrown with pruby/viper with pruby.

Iron golem merc made out of eth thresher obedience.

might merc

skeles for block/stun.

800 life
stacked resist (175% cold resist and 85% max in norm with thaw potions)
15% dr.
tele staff on switch.
 

Rekoc

Diabloii.Net Member
i use angelics ammy + rings and spirit/ryme on switch

use that mainly then tele on top and switch back. :)
 

pedu

Diabloii.Net Member
You mean 1k life at lvl 29? no way lol. Im pking people in normal baal runs. This is HC. So im guessing 500 life Max on non casters and 400 on casters.

So with 1k damage + amp + cb + might + enchant I think I'm looking at around 1k pvp damage. So that means...Amp + tele = deeds :D yay!
Low
10chars



 

Rekoc

Diabloii.Net Member
Low? how is that low? lol.

I just took out a lvl 38 trap/kicker with tons of CB. But traps didnt do anything because of my resist + my iron golem is immune to it.
 

PhatTrumpet

Diabloii.Net Member
Would you live more if you found a tele amulet and go spirit// + mosers?
GL getting one of those at lvl 29...


PvP penalty for damage from minions is only 1/2.

Your Merc's Might aura is only about slvl 8, which is 110%ed.

That Thresher did, what, like 85-990 dmg? Multiply that by the 110%ed to get 178-2079. Divide that by two for PvP penalty and double it for Amp to get the same numbers.

The CB is crap, ignore its effects.

Slvl 21 Enchant is also crap (like 100 fire dmg before resists and PvP penalty), ignore it too.

So you're looking at about 200-2100 PvP dmg per hit from your Golem. Considering how slow his attack is and how relatively crappy his chance to hit will be (Enchant might help here), I don't see you getting as many PK ears as you think, unless people are foolish enough to stick around.



 

Rekoc

Diabloii.Net Member
hmmm...thx for ruining my dreams pt...go back to hc forum plz!

:)

Does IAS from weapon affect the speed at which a golem swings? If so my obedience is only a temp weapon till i find an eth ariocs.
 

PhatTrumpet

Diabloii.Net Member
I believe it does, but the difference is so minimal that you're best off just going with the biggest weapon you can get your hands on.

This is a build that relies on lucky 1-hit KOs. With that damage, you should get a kill about 75% of the time your Golem actually lands a hit. It's getting him to land a hit that's the problem.

You could also stick an eth 'Insight' or 'Honor' on your Merc for some added punch.
 

pedu

Diabloii.Net Member
I think its low to peekay chars that arent built for pvp. Doing this on hc is even more low. But hey, if you get your kicks from it then so be it.
 

Rabbitz

Diabloii.Net Member
O boy pedu. Look what you've gotten into :(

This has been said over and over, you will not win this argument :/
 
Top